Mindfullness – værktøjskassen til dit indre jeg. 

Hvorfor ikke bruge 2021 på at blive klogere på sig selv? Mindfulness er det perfekte værktøj til at starte året ud med en omgang selvforkælelse for din sjæl. Man behøver ikke at leve et travlt hverdagsliv, for at have brug for at slappe af. Vidste du at vi har omkring 60.000 tanker i løbet af en dag? 

10 råd til mere mental afslapning

Hvis du gerne vil gøre noget godt for dig selv, er rådet herfra et bruge tid på at gøre lidt men godt hver dag! Du får følgende 10 råd til at lade dig inspirere og finde måder hvorpå, du bliver mere afstresset i 2021 uden at det skal være besværligt. 

1. Køb vitaminpiller efter behov. December var den mørkeste måned i 60 år. Med så lidt sollys, er det blevet anbefalet at tage et tilskud D-vitamin. Derudover kan man supplere med magnesium tilskud, da det får dine muskler til at slappe af og hvis man er meget anspændt i løbet af en dag kan det i den grad anbefales. Rådfør dig omkring dosis i din lokale helsekost. 

2. Sov minimum 8 timer. Søvn er undervurderet i forhold til vores restitutionsevne og at være veludhvilet er et must for vores koncentration, immunforsvar og andre processer i kroppen. 

3. Spis varieret. En god fordøjelse påvirker både vores tarmsystem, men også vores hjerne. Derfor er det vigtigt at få godt med kostfibre og at spise sundt og varieret. 

4. Løb eller gå en tur. Motion er en af de måder hvorpå vi i dagligdagen kan koble fra, derudover skaber det også ro i hovedet og giver klarhed i hovedet til dagens opgaver. 

5. Kram. Kærlighed er godt for sjælen og om du krammer din bamse, hund, bedste ven eller kæreste er underordnet. Men det øger dine oxytocyn niveauer i hjernen som er vores kærlighedshormon.

6. Skriv ting ned. Få alt ned på papir, så er det nemmere at skabe et overblik over tanker, ting der skal nås og meget mere. Nogle gange glemmer man ting og så bruger man meget energi på bare at prøve at huske hvad det var man skulle. 

7. Luk øjnene. Et par minutter. Tag dybe dybvejrtrækninger. Det hjælper særligt hvis man føler sig presset i en situation eller mod nervøsitet. 

8. Download Mindfulness apps. Der findes en del typer af apps du kan bruge i dagligdagen. Nogle gange er det nemmere at få det gjort, når ens applikationer på telefonen kan minde om at man skal huske sit daglige break. 

Kursus i Mindfulness

Der findes kurser i Mindfulness og det er et rigtigt vigtigt og godt redskab som man kan bruge gennem livet. Kurset findes blandt andet her Kursus i Mindfulness

Er du klar til at blive klogere på dig selv?
Tagget på:             

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *